Kontrast:   normalny wysoki  |  obrazy:   kolorowe czarno-białe  |  Normalny układ strony Szeroki układ strony  |  A- A A+

Grupa Biedronki - Zadania dydaktyczne na miesiąc wrzesień - IV tydzień




 

Grupa „Biedronki”- Zadania dydaktyczne -

WRZESIEŃ – IV TYDZIEŃ

TEMAT KOMPLEKSOWY : MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

Treści programowe:

Bezpieczeństwo

Dbałość o bezpieczeństwo

  • poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

  • odpowiadanie na zadane pytania.

Dbałość o porządek i wystrój sali

  • porządkowanie sali po zabawach, zajęciach.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

  • przestrzeganie umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • obserwowanie:

  • tego, co znajduje się najbliżej dziecka,

  • czynności wykonywanych przez różne osoby; próby ich naśladowania.

Spostrzeganie słuchowe

  • rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.

Kontakty ze znakami i z symbolami

  • rozpoznawanie wybranych znaków drogowych.

Myślenie (logiczne)

  • wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach: szczeki dolnej, języka, warg, podniebienia miękkiego, mięśni zwierających pierścień gardłowy.

Słownictwo

  • nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.).

Wypowiedzi ustne

  • odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…), wymienianie jego elementów,

  • wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek,

  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela,

  • nakładanie takich samych obrazków na siebie (zabawa Memory).

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych.

Kącik książki

  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,

  • układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

W świecie techniki

Działalność konstrukcyjno-techniczna

  • budowanie z naturalnych materiałów, np. piasku.

Działalność badawcza

  • uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał.

Środki transportu i ruch drogowy

  • poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.

Działalność plastyczna

Barwy wokół nas

  • rozpoznawanie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych.

Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów.

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • uczestniczy w różnych zabawach ruchowo-naśladowczych,

  • odgrywanie różnych ról w zabawach tematycznych,

  • uczestniczenie w samodzielnych zabawach w teatr, z wykorzystaniem lalek, misiów, różnych przedmiotów.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanej przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Muzyka i ruch

  • odpowiednie reagowanie na różne sygnały dźwiękowe,

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

  • ze śpiewem

  • rytmicznych

  • ilustracyjnych,

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

  • reagowanie ruchem na zmiany wysokości dźwięków (dźwięki wysokie – dźwięki niskie, tempa (szybko – wolno) i dynamiki (głośno – cicho) utworu.

Aktywność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • kształtujących postawę ciała

  • orientacyjno-porządkowych

  • bieżnych

  • z elementem czworakowania.

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,

  • rozwijanie mowy,

  • samodzielne wykonanie poznanej piosenki,

  • rozwijanie dykcji i artykulacji,

  • rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalanie pojęcia koło,

  • poznawanie charakterystycznych cech różnych przedmiotów,

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń N.,

  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • stwarzanie okazji do różnorodnej działalności plastycznej.

     

     



« Cofnij



©2018 Publiczne Przedszkole w Młochowie.

Deklaracja dostępności

Projekt i realizacja: 10M