Kontrast:   normalny wysoki  |  obrazy:   kolorowe czarno-białe  |  Normalny układ strony Szeroki układ strony  |  A- A A+

Grupa Biedronki - Zadania dydaktyczne na miesiąc wrzesień - V tydzień




 

Grupa „Biedronki”- Zadania dydaktyczne -

WRZESIEŃ – V TYDZIEŃ

TEMAT KOMPLEKSOWY : IDZIE JESIEŃ…, PRZEZ LAS, PARK

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeni przedszkola,

  • gromadzenie dostępnych okazów przyrodniczych i przechowywanie ich w kąciku przyrody.

Przyroda jesienią

  • obserwowanie drzew w bliskim otoczeniu przedszkola, domu, dostrzeganie zmian kolorów liści

  • gromadzenie owoców drzew w kąciku przyrody; wykorzystanie ich do wszelkiej działalności matematycznej, plastycznej, muzycznej, w relaksacji czy w ćwiczeniach ruchowych.

Bezpieczeństwo

Świadomość niebezpieczeństwa

  • uświadomienie zagrożeń wynikających z:

  • oddalania się od rodziców, nauczyciela,

  • spożywania nieznanych roślin.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • obserwowanie:

  • tego, co znajduje się najbliżej dziecka

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia oddechowe

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność regulowania oddechu.

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach: szczeki dolnej, języka, warg, podniebienia miękkiego, mięśni zwierających pierścień gardłowy.

Słownictwo

  • nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.).

Wypowiedzi ustne

  • odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…), wymienianie jego elementów,

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych.

Kącik książki

  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Elementy matematyki

Liczenie

  • wyodrębnianie obiektów do liczenia; określanie ich ilości: dużo, mało,

  • liczenie na palcach.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów: klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

W świecie techniki

Działalność konstrukcyjno-techniczna

  • budowanie z naturalnych materiałów, np. piasku.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

  • tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami.

Zainteresowania plastyczne

  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanej przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Muzyka i ruch

  • odpowiednie reagowanie na różne sygnały dźwiękowe,

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

  • ze śpiewem

  • rytmicznych

  • ilustracyjnych,

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

  • reagowanie ruchem na zmiany wysokości dźwięków (dźwięki wysokie – dźwięki niskie, tempa (szybko – wolno) i dynamiki (głośno – cicho) utworu.

Aktywność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • kształtujących postawę ciała

  • orientacyjno-porządkowych

  • bieżnych

z elementem czworakowania.

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,

  • poznawanie środowiska leśnego oraz zasad zachowania się w lesie,

  • rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenki,

  • rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa,

  • rozwijanie sprawności rachunkowych,

  • utrwalanie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,

  • rozwijanie sprawności ruchowej,

  • zachęcanie do uważnego słuchania poleceń,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.



 



« Cofnij



©2018 Publiczne Przedszkole w Młochowie.

Deklaracja dostępności

Projekt i realizacja: 10M