Kontrast:   normalny wysoki  |  obrazy:   kolorowe czarno-białe  |  Normalny układ strony Szeroki układ strony  |  A- A A+

Grupa Pszczółki - Zadania dydaktyczne na miesiąc wrzesień - IV tydzień




 

Zadania dydaktyczne grupa „Pszczółki”.

Temat kompleksowy: ”JESIEŃ W PARKU I W LESIE”.



DRZEWA LIŚCIASTE

  • próby klasyfikowania ze względu na jedną cechę wspólną np. kolor liści;

  • zachęcenie do wzięcia udziału w zabawie;

  • rozwijanie pamięci i uwagi podczas nauki wiersza na pamięć;

  • wdrażanie do wyraźnej, zrozumiałej wypowiedzi;

  • zachęcanie do obserwowania liści i dostrzegania różnic w ich kształcie, barwie;

  • rozwijanie wyobraźni podczas kolorowania.

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

  • widzi różnice w kształtach liści i ich barwie;

  • uczestniczy w zabawie;

  • mówi krótki wiersz z pamięci;

  • wypowiada się prostymi zdaniami;

  • zbiera kolorowe liście;

  • nazywa kolory;

  • próbuje kolorować;

  • stara się wykonać ćwiczenie oddechowe.

DRZEWA IGLASTE

  • eksperymentowanie materiałem przyrodniczym;

  • porównywanie liści drzew liściastych i liści drzew iglastych;

  • zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych i eksperymentowania;

  • wdrażanie do bezpiecznych zachowań;

  • rozwijanie spostrzegawczości;

  • zapoznanie z zasadami zabaw przy stolikach.

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

  • zna właściwości fizyczne liści;

  • zauważa różnice (liście drzew iglastych i liściastych);

  • dostrzega zmiany zachodzące w świecie roślin jesienią;

  • rozpoznaje zielony kolor;

  • maluje dłoń i odbija na kartce;

  • w sposób bezpieczny korzysta z urządzeń ogrodowych;

  • zbiera rozrzucone szyszki;

  • stara się przestrzegać ustalonych zasad w zabawie.

DRZEWA I ICH OWOCE

  • rozpoznawanie po liściach i owocach drzew liściastych;

  • zapoznanie ze słowami i melodią piosenki;

  • kształcenie poczucia rytmu i pamięci;

  • zachęcanie do wypowiadania się nt. darów jesieni: kasztanów, żołędzi…..

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

  • rozpoznaje niektóre drzewa liściaste po liściach lub owocach;

  • śpiewa z dziećmi znane piosenki;

  • powtarza określone fragmenty piosenki;

  • nazywa dary jesieni ułożone w kąciku przyrody;

  • ozdabia rysunek.

 

JESIEŃ W PRZEDSZKOLNYM OGRODZIE

  • rozpoznawanie po liściach i owocach drzew liściastych;

  • rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej;

  • rozpoznawanie po liściach i owocach drzew w ogrodzie;

  • zbieranie kasztanów, żołędzi, liści do kącika przyrody;

  • wdrażanie do bezpieczeństwa w czasie spaceru;

  • rozwijanie percepcji słuchowej;

  • doskonalenie śpiewu zbiorowego.

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

  • rozpoznaje na ilustracjach drzewa;

  • układa obrazek w całość;

  • słucha poleceń do zabawy;

  • nazywa mijane drzewa;

  • zbiera liście na bukiet;

  • nie oddala się od nauczyciela;

  • próbuje samodzielnie przebierać się w szatni;

  • stosuje się do reguł zabawy;

  • odgaduje odgłosy leśne z płyty Cd;

  • śpiewa piosenkę.

KOLORY JESIENI

  • zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych;

  • rozwijanie zainteresowań grzybami;

  • grupowanie darów jesieni według kolorów;

  • rozróżnianie kolorów i utrwalanie ich nazw;

  • rozwijanie sprawności ruchowych;

  • rozwijanie umiejętności przeliczania i kolorowania.

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

  • nakleja kropki na sylwetę muchomora;

  • rozpoznaje grzyby jadalne i trujące;

  • rozpoznaje i nazywa niektóre kolory;

  • szuka znanych drzew;

  • wykonuje skłony;

  • przelicza liczebnikami głównymi;

  • maluje farbami.

 



« Cofnij



©2018 Publiczne Przedszkole w Młochowie.

Deklaracja dostępności

Projekt i realizacja: 10M