Zadania dydaktyczne grupa „Pszczółki”.
Temat kompleksowy: „BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA”
Droga do przedszkola
rozwijanie zainteresowań książkami
wyszukiwane obrazków o określonej tematyce
rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych
rozumienie konieczności przestrzegania zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych
aktywnie włącza się do zabawy ruchowej
rozwijanie zainteresowań plastycznych
zapoznanie z bezpiecznymi miejscami do zabawy.
Przewidywane osiągnięcia dzieci:
wyszukuje obrazki tematyce „ruch uliczny”
buduje z klocków
bierze udział w zabawie ruchowej
zachowuje się w sposób bezpieczny podczas wycieczki
porusza się po drodze tylko z osobą dorosłą
stosuje się do poleceń wzrokowych
chętnie koloruje
bawi się w miejscach bezpiecznych.
Kolorowe znaki
zachęcanie do wspólnych zabaw
rozwijanie spostrzegawczości
utrwalanie znajomości podstawowych kolorów i wybranych znaków drogowych
rozróżnianie uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy)
wdrażanie do właściwego zachowania się w czasie zabawy
rozwijanie percepcji słuchowej.
Przewidywane osiągnięcia dzieci:
bawi się z innymi dziećmi
zna podstawowe kolory (żółty, niebieski)
rozpoznaje wybrane znaki drogowe
wskazuje uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy)
bierze udział w zabawie ruchowej
rozpoznaje dźwięki.
Odgłosy ulicy
poszerzanie widomości nt. różnych pojazdów
wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
rozwijanie percepcji słuchowej
wdrażanie do czynnego udziału w zabawie
wdrażanie do bezpiecznych zachowań
rozwijanie zainteresowań konstruowaniem klocków
zachęcanie do wspólnych zabaw.
Przewidywane osiągnięcia dzieci:
bierze czynny udział w zabawie
rozpoznaje pojazdy
wykonuje polecenia nauczyciela
naśladuje odgłosy pojazdów
nazywa poszczególne pojazdy
w czasie wycieczki stara się iść parami
buduje z klocków domki, ulice
bawi się razem z innymi.
Pojazdy na naszych drogach
wdrażanie do zachowania ładu i porządku
wzbogacanie biernego i czynnego słownika poprzez nazywanie najczęściej spotykanych pojazdów
rozumienie konieczności znajomości swojego imienia i nazwiska
zachęcenie do współdziałania w czasie wykonywania pracy
zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla innych.
Przewidywane osiągnięcia dzieci:
utrzymuje ład i porządek
rozpoznaje różnego typu pojazdy
wskazuje na obrazkach określone pojazdy
potrafi się przedstawić imieniem i nazwiskiem
wypowiada się na określony temat
ustawia się szeregu
wspólnie wykonuje pracę plastyczną.
Spotkanie z policjantem
rozwijanie umiejętności kolorowania wg wzoru
zwracanie uwagi na bieg bez potrąceń
zapoznanie z rolą policjanta i możliwością zwrócenia się do niego o pomoc
wdrażanie do kulturalnego zachowania się, używania form grzecznościowych
nabywanie umiejętności określania jednoznacznych postaw: dobry, zły
rozumienie potrzeby przedstawiania się imieniem i nazwiskiem.
Przewidywane osiągnięcia dzieci:
stara się kolorować wg wzoru
porusza się nie potrącając innych
rozpoznaje policjanta po mundurze
wie, że policjant pomaga dzieciom w różnych sytuacjach
zachowuje się kulturalnie, używa zwrotów grzecznościowych
wie co jest dobre, a co złe
potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem.